Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy











Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

Plzeňské tramvaje

některé již neprovozované typy: Křižík, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, KT8D5, T3M,
současné typy: T3R.P, T3R.PLF, KT8D5-RN2P, Astra, K3R-NT, VARIO LFR.S, VARIO LF plus, VARIO LF2/2 IN

Tramvaje KT8D5-RN2P (modernizavné KT8D5)

KT8D5-RN2P v plzeňském nátěru


Obousměrné tříčlánkové tramvaje vznikly modernizací původních vozů KT8D5. V Plzni je dvanáct vozů s původními čísly 288 - 299.

KT8D5 č. 297 v zastávce CAN, SKvrňanská v posledních dnech provozu před odesláním na modernizaci - 8. 10. 2006 Po Brně, Ostravě a Praze se také v Plzni můžeme svézt tramvají KT8D5 se středním nízkopodlažním článkem. Dodavatelem modernizovaného vozu je firma ČKD Pragoimex ve spolupráci s Krnovskými opravnami a strojírnami. První tramvají, která modernizací prošla, byl vůz č. 297. Ten byl do Krnova odeslán v říjnu 2006 (na fotografii vpravo krátce při jedné z posledních jízd ve své původní podobě).

První modernizovaný vůz KT8D5.RN2P byl do Plzně přepravován po jednotlivých článcích a ve vozovně Slovany byl skládán ráno 24. 4. 2007. KT8D5-RN2P č. 297 po oživení ve vozovně Slovany 25. 4. 2007
Foto: J. Trnka Střední nízkopodlažní článek vozu KT8D5-RN2P č. 297 - 26. 4. 2007 V Krnově prošel celkovou generální opravou a jeho střední článek byl nahrazen novým nízkopodlažním. Trakční výzbroj TV3 byla vyměněna za novou modernější TV Progress od firmy Cegelec. Vůz byl vybaven také novými polopantografy. Opraven byl i interiér, včetně nového uspořádání sedaček (AIR ČENKOV) stejného typu, jako je známe již z jiných modernizovaných tramvají. Velkým plusem oproti původním vozům jsou přidané stropní větrací klapky. Ovládací pulty řidiče jsou podobné KT8D5-RN2P č. 297 krátce po složení ve vozovně Slovany 24. 4. 2007
Foto: J. Trnka jako u ostatních vozů s výzbrojí Progress a k řízení se používá ruční řadič. První tramvaj byla dodána v tmavě žlutém nátěru, neboť na ní bude realizován celovozový reklamní polep. Jak je patrné z fotografie interiéru, reklama nebude pouze vnější, ale s reklamními prvky se setkáme i v interiéru. Ten je právě velmi vkusně barevně sladěn do barev inzerenta, kterým je Pilsner Urquell.

KT8D5-RN2P č. 297 na zkušební jízdě na Masarykovo náměstí 26. 4. 2007 KT8D5-RN2P č. 297 na zkušební jízdě v sadech Pětatřicátníků 26. 4. 2007 KT8D5-RN2P č. 297 na zkušební jízdě v sadech Pětatřicátníků 26. 4. 2007 Po oživení se vůz č. 297 podíval krátce i na zkušební jízdy do města. Ještě bez vnějšího reklamního polepu se na zkušební jízdě objevil 26. 4. 2007. Po té byl před zraky veřejnosti ukryt až do oficiálního představení.

KT8D5-RN2P č. 297 na zkušební jízdě na Světovaru 
4. 6 2007 Foto: F.V. KT8D5-RN2P č. 297 na zkušební jízdě ve Skvrňanech 
4. 6. 2007 Foto: F.V. KT8D5-RN2P č. 297 na zkušební jízdě na Košutce 
4. 6. 2007 Foto: F.V. Přeci jen se již po polepení reklamou vůz ještě jednou na zkušební jízdu podíval. V pondělí 4. 6. 2007 se krátce objevil na zkušební jízdě na Košutce a ve Skvrňanech.

KT8D5-RN2P č. 297 před oficiálním představení vozu U Zvonu 6. 6. 2007
Foto: K. ŠimánaVe středu 6. června byl vůz KT8D5-RN2P č. 297 přistaven kolem osmé hodiny na nezatrolejovanou kolej torza obratiště U Zvonu. Od deváté hodiny pak proběhlo křtění vozu, za účasti generálního ředitele Plzeňského Prazdroje Mike Shorta, primátora města Plzně Pavla Rödla, předsedy představenstva Plzeňských městských dopravních podniků Petra Štrunce a Dopravně provozního ředitele PMDP Václava Zikmunda.

Pohled na střední článek KT8D5-RN2P č. 297 při oficiálním představení vozu U Zvonu 6. 6. 2007
Foto: K. Šimána Tisková konference při představení KT8D5-RN2P č. 297 U Zvonu 6. 6. 2007
Foto: K. Šimána Nechyběl ani přípitek plzeňským pivem ... 6. 6. 2007
Foto: K. Šimána Interiér vozu KT8D5-RN2P č. 297 při oficiálním představení vozu U Zvonu 6. 6. 2007
Foto: K. Šimána

Kromě již výše uvedených informací o rekonstrukci vozidla zaznělo mimo jiné i to, že tato tramvaj s exteriérem i interiérem v barvách a znacích Plzeňského Prazdroje bude v této podobě provozována po dobu pěti let. Nechybělo i pár obvyklých "polopravd" konkrétně o jedinečnosti, ačkoliv např. reklama na konkurenční pivovar v interiéru i exteriéru již před několika lety jezdila na nízkopodlažní tramvaji Astra v Ostravě a také na několika trolejbusech v dalších městech.

KT8D5-RN2P č. 297 při zvláštní jízdě po tiskové konferenci v Palackého ulici 6. 6. 2007
Foto: K. Šimána KT8D5-RN2P č. 297 na lince č. 4 před odjezdem z Borů 6. 6. 2007
Foto: K. Šimána Po tiskové konferenci se její účastníci svezli vozem od hotelu U Zvonu na Bory a zpět. Následně tramvaj vyrazila do běžného provozu jako vložené pořadí. Nejprve na lince č. 4 Bory - Košutka, kolem poledne odbočovala u pošty od Košutky na Skvrňany, ze Skvrňan jela jako 2 na Světovar. Ze Světovaru přes Slovanskou alej, Slovanskou třídou a centrum na Bory jako linka 4. Na čtyřce pak jezdila do 15:30, kdy zatahovala do vozovny.

V následujících dnech se s vozem č. 297 můžeme setkávat již v běžném provozu na všech linkách. Zpočátku vyjížděl pouze na šejdry (posily v době špičky).

KT8D5-RN2P č. 297 na lince č. 4 v zastávce Lékařská fakulta, Karlovarská 19. 6. 2007 KT8D5-RN2P č. 297 při zátahu z linky č. 4 z Košutky 19. 6. 2007 KT8D5-RN2P č. 297 na lince č. 1 v zastávce Anglické nábřeží, Pražská 18. 6. 2007 KT8D5-RN2P č. 297 na náměstí Milady Horákové na Slovanech 23. 7. 2007


KT8D5-RN2P č. 294 při zkušební jízdě na Karlovasrské třídě 4. 9. 2007. 
Foto: J. Trnka Setkání vozů KT8D5-RN2P č. 294 a 297 při zkušební jízdě vozu 294  - 4. 9. 2007. 
Foto: J. Trnka Druhý modernizovaný vůz s číslem 294 dorazil do Plzně 29. 8. 2007. Vnější nátěr i interiér je již ve standardních plzeňských barvách. Na zkušební jízdy poprvé vyjel již 4. 9. 2007.

KT8D5-RN2P č. 294 při zkušební jízdě přijíždí do zastávky U Práce, Klatovská 18. 9. 2007 Interiér vozu KT8D5-RN2P č. 294 - 18. 9. 2007 Střední nízkopodlažní článek KT8D5-RN2P č. 294 - 18. 9. 2007 KT8D5-RN2P č. 294 při zkušební jízdě ve Skvrňanech 18. 9. 2007

KT8D5-RN2P č. 294 ve Skvrňanech 3. 11. 2007. KT8D5-RN2P č. 294 ve Skvrňanech 3. 11. 2007. Poprvé do pravidelného provozu vyrazil vůz č. 294 v pondělí 24. 9. 2007, avšak pro závadu nedojezdil do konce a do vozovny musel být přitlačen. O týden později již však jezdí bez problémů.


KT8D5-RN2P č. 293 na zkušební jízdě v sadech Pětatřicátníků 16. 10. 2007
Foto: K. Šimána KT8D5-RN2P č. 293 na zkušební jízdě na konečné Bory 16. 10. 2007
Foto: K. Šimána Třetím a letos zatím posledním modernizovaným vozem KT8D5 respektive KT8D5-RN2P je vůz č. 293. Do Plzně dorazil ve večerních hodinách v pondělí 8. 10. 2007 a v ulicích jsme jej mohli poprvé vidět na zkušební jízdě následující pondělí 15. 10. 2007. Vůz byl tehdy v jednobarevném žlutém nátěru, neboť dostane celovozovou reklamu Gambrinus.

Slavnostní představení spojené s křtem tramvaje proběhlo 30. 10. 2007 opět na nezatrolejované koleji U Zvonu. Tramvaj s reklamou představující fotbalovou hospodu U proměněné desítky pokřtili zástupci radnice spolu s fotbalisty.

KT8D5-RN2P č. 293 na koleji U Zvonu čeká na svůj křest 30. 10. 2007 Náměstkyně primátora křtí fotbalovou hospodu, respektive tramvaj KT8D5-RN2P č. 293 - 30. 10. 2007 Fotbalisti se zúčastnili křtění fotbalovo-pivní tramvaje 30. 10. 2007 Kdo si dáte pivo? 30. 10. 2007

Interiér se sedačkami DOMACí a HOSTÉ v pivní tramvaji KT8D5-RN2P č. 293 - 30. 10. 2007 Pivní bar či kabina řidiče? 30. 10. 2007 Stejně jako u vozu č. 297 s reklamou Pilsner Urquell tvoří reklamu vozu 293 nejen vnější polep, ale je i v interiéru vozu a je velmi pěkně propracována. Vnitřní obležení bočnic je v imitaci dřeva, madla jsou měděná. Kabina řidiče představuje pivní bar, bedny od pískovačů představují basy s pivem, na oknech jsou vypískována loga Gambrinus a nechybí schéma Ukazatel skóre v pivní Kačeně č. 293 - 30. 10. 2007 Interiér KT8D5-RN2P č. 293 s reklamou Gambrinus 30. 10. 2007 tramvajových linek s vyznačenými restauracemi kde čepují Gambrinus. Zajímavou technickou lahůdkou jsou pak sedačky. Jsou ve dvou barvách (červené a šedivé) a označené nápisy "Domácí" a "Hosté". V sedačkách jsou spínače a panel nad kloubem vozu ukazuje aktuální skóre sedících cestujících respektive "Domácích" a "Hostů".

Odtah pokřtěné tramvaje č. 293 pod trolejové vedení 
30. 10. 2007 Po slavnostním křtu tramvaje cca ve 13:45 byla tramvaj odtažena pod trolej a odjela do pravidelného provozu. První její cesta vedla do Skvrňan, ale pak se střídavě objevovala na všech linkách až do cca 20 hodin. Tramvají procházely hostesky, nabízely časopis s fotbalovou tematikou a za zodpovězení otázek mohli cestující vyhrát i další propagační předměty s logem Gambrinus.

Druhá pivní Kachna na konečné Skvrňany 30. 10. 2007 Pojízdná hospoda U Proměněné desítky má otevřeno shodně s provozem tramvají - KT8D5-RN2P č. 293 - 30. 10. 2007 Sličné slečny hostesky zpříjemňovaly cestujícím cestu první den 30. 10. 2007 Setkání obou pivních tramvají na Slovanech 30. 10. 2007 KT8D5-RN2P č. 293 v Bolevci 30. 10. 2007

I přes to, že osobně pivo nepiju, ani fotbalu nefandím, musím uznat, že tramvaj se povedla.

KT8D5-RN2P č. 293 v Pražské ulici 2. 12. 2007 KT8D5-RN2P č. 293 v na konečné Košutka 26. 1. 2008 KT8D5-RN2P č. 293 v zastávce Macháčkova 24. 2. 2008 KT8D5-RN2P č. 293 v sadech Pětatřicátníků 24. 2. 2008

KT8D5-RN2P č. 294 na náměstí Generála Píky 24. 2. 2008 Brzy jsou obě pivovarské tramvaje, i žlutošedá "kachna" 294 nasazovány střídavě na všechny linky. Objevují se spolu s tramvajemi K3R-NT i na garantovaných nízkopodlažních pořadích linek č. 2 a 4. Jejich jedinou nevýhodou oproti ostatním typům nízkopodlažních vozů je absence elektricky ovládané plošiny pro vozíčkáře. V plzeňských vozech KT8D5-RN2P je totiž pouze ručně vyklápěcí.


KT8D5-RN2P č. 294 na náměstí Generála Píky 24. 2. 2008, foto: M. Kratochvíl KT8D5-RN2P č. 294 na náměstí Generála Píky 24. 2. 2008, foto: M. Kratochvíl Čtvrtou dodanou modernizovanou tramvají KT8D5 je vůz KT8D5-RN2P č. 292. Přivezen respektive skládán z návěsů byl v ranních hodinách dne 28. 2. 2008. Je opět ve standartním žlutošedém nátěru.

KT8D5-RN2P č. 292 v zastávce Studentská 21. 3. 2008 Na první zkušební jízdě se vůz 292 objevil patrně 5. 3. 2008. Další zkušební jízda probíhala např. 21. 3. 2008 (foto vpravo). V provozu s cestujícími je od soboty 22. 3. 2008. Vyjel o víkendu rovnou na "tůry" (celodenní směny), což je trochu nezvyklé, neboť nové vozy se zpravidla objevují nejprve v pracovní dny na šejdrech (špičkových krátkých pořadích).

KT8D5-RN2P č. 292 přijíždí do zastávky Centrální autobusové nádraží, Skvrňanská 23. 3. 2008 KT8D5-RN2P č. 292 v sadech Pětatřicátníků 23. 3. 2008 KT8D5-RN2P č. 292 v zastávce Krejčíkova 23. 3. 2008 KT8D5-RN2P č. 292 v zastávce Anglické nábřeží, Pražská 2. 5. 2008

KT8D5-RN2P č. 299 v sadech Pětatřicátníků 4. 7. 2008 Pátý vůz KT8D5-RN2P s číslem 299 dorazil do Plzně 15 a 16. 6. 2008, skládán byl na koleje pak 17. 6. 2008. V pravidelném provozu se objevuje od 3. 7. 2008.

 

KT8D5-RN2P č. 288 při zkušební jízdě v zastávce Macháčkova 15. 2. 2009 KT8D5-RN2P č. 288 na mostě Generála Pattona 9. 3. 2009 Na rok 2009 jsou plánovány modernizace dalších tří vozů. V říjnu 2008 odchází vůz 288, v lednu 2009 pak 298. Již šestého února je po modernizaci přivezen šestý vůz KT8D5-RN2P č. 288 a do Krnova odjíždí 290. V provozu tak v současné době zůstávají již pouze 4 vozy KT8D5.

KT8D5-RN2P č. 298 při zkušební jízdě v sadech Pětatřicátníků  23. 4. 2009, 
foto: H. Janda KT8D5-RN2P č. 298 poprvé v pravidelném provozu - Slovany 22. 5. 2009, 
foto: H. Janda Sedmý modernizovaný vůz nosící číslo 298 byl přivezen 15. dubna 2009. V provozu s cestujícími se poprvé objevuje 22. 5. 2009 a to hned na celodenním pořadí linky č. 1. Krátce na to se na něm v polovině června objevuje reklama na divadlo J. K. Tyla.

Vůz č. 297 vyhořel 11. 5. 2009 viz. info na stránce Z provozu. Následně byl proto 26. 5. 2009 odvezen na opravu k dodavateli. Po opravě se vrátil zpět 20. 7. 2009 v bílém nátěru. Do pravidelného provozu vyjel 31. 8. 2009 a to ještě v bílém kabátě. S novým reklamním polepem vyjíždí do provozu 18. 9. 2009. Podoba reklamy je z každé strany jiná a tak se může zdát, že se jedná o dva různé vozy.

KT8D5-RN2P č. 297 při zkušební jízdě v sadech Pětatřicátníků 28. 5. 2009 KT8D5-RN2P č. 297 na Karlovarské třídě 1. 9. 2009 KT8D5-RN2P č. 297 již opět s reklamou v zastávce Hlavní nádraží ČD, Sirková 18. 9. 2009 KT8D5-RN2P č. 297 již opět s reklamou v Pražské ulici 26. 9. 2009

KT8D5-RN2P č. 290 v Pražské ulici 27. 9. 2009 KT8D5-RN2P č. 290 na Karlovarské třídě 29. 11. 2009 Posledním letošním dodaným modernizovaným vozem měl být vůz č. 290. Ten byl přivezen 3. 6. 2009 a v pravidelném provozu se objevuje 31. 8. 2009 a to již v bílém kabátě s reklamou na HC Plzeň. Protože však sešlo z nákupu nových vozů, které měly nahradit Astry, byly peníze na ně určené přesunuty na modernizaci dalších vozů KT8D5. Do konce roku 2009 budou tedy dodány zbývající čtyři vozy KT8D5-RN2P.

KT8D5-RN2P č. 295 s reklamou Plzeň - kandidát na město kultury 2015 v zastávce III. brána, Vejprnická 30. 10. 2009, 
foto: Honza Janda Další vůz KT8D5-RN2P č. 295 (dodán 9. 10. 2009) dostal před svým výjezdem do pravidelného provozu reklamu propagující kandidaturu města Plzně na Evropské hlavní město kultury 2015. Vůz v převážně bílém kabátku je v provozu od 30. 10. 2009.

Nová reklama v interiéruu vozu KT8D5-RN2P č. 297 - 28. 5. 2010 Nová reklama v interiéruu vozu KT8D5-RN2P č. 297 - 28. 5. 2010 Nová reklama v interiéruu vozu KT8D5-RN2P č. 297 - 28. 5. 2010 Téměř půl roku po té, se opravený vůz č. 297 po požáru vrátil do provozu, se na něm od 27. 3. 2010 objevuje také celovozová reklama v interiéru. Polep je mimo obvyklých míst dokonce i na linových návalcích v kloubech. Reklama je kromě pivovaru také na pivovarské muzeum a historické podzemí. Právě kloubový přechod v "kamenném" provedení je zajímavý.


KT8D5-RN2P č. 294 ve Vejprnické ulici 12. 10. 2008 KT8D5-RN2P č. 299 na Koterovské třídě 5. 10. 2008 KT8D5-RN2P č. 292 jedoucí po Slovanské aleji ze Slovan na Světovar 15. 7. 2011 KT8D5-RN2P č. 289 na Chodském náměstí 7. 9. 2012
KT8D5-RN2P č. 288 po příjezdu na Košutku 20. 8. 2010 KT8D5-RN2P č. 297 v sadech Pětatřicátníků 1. 5. 2012 KT8D5-RN2P č. 289 na Koterovské třídě 24. 4. 2013 KT8D5-RN2P č. 296 přijela na Slovany 5. 5. 2013

 

Níže přikládám výběr fotografií ukazující výhody obousměrných vozů. Díky povrchové úvraťové vyhybce kaliforňan, lze tak linku s nasazením obousměrných vozů ukončit prakticky kdekoliv. Více také na stránce o původních vozech KT8D5, či v rubrice Z provozu, kde jsou konkrétní výluky popsány podrobně.

KT8D5-RN2P č. 291 v dočené konečné Křimická 20. 8. 2011 KT8D5-RN2P č. 289 přejíždí přes kaliforňan v Křimické 20. 8. 2011 KT8D5-RN2P č. 294 přejíždí přes kaliforňan na Koterovské U Duhy 9. 7. 2011 KT8D5-RN2P č. 296 v dočené konečné linky 2A U Duhy 2. 7. 2011 KT8D5-RN2P č. 293 přejíždí přes kaliforňan U Práce 15. 4. 2012 KT8D5-RN2P č. 291 přejíždí přes kaliforňan U Práce 15. 4. 2012 KT8D5-RN2P č. 293 u kaliforňanu na Vejprnické 5. 8. 2012 KT8D5-RN2P č. 299 u kaliforňanu na Vejprnické 5. 8. 2012


KT8D5-RN2P č. 299 odbočuje do Palackého ulice při výluce 3. 8. 2013 KT8D5-RN2P č. 291 při zkušební jízdě po VP u divadla J. K. Tyla 25. 12. 2013 Samozřejmě i vozy KT8D5-RN2P procházejí postupně dalším kolem velkých prohlídek. Vůz je celkově opravován a dostává nový lak. Žádné další výraznější změny se však neobjevují. Velké prohlídky "Kačen" dělá v Třemošné firma Datatechnik plus. KT8D5-RN2P č. 296 při převozu z Třemošné po VP 
24. 3. 2014 KT8D5-RN2P č. 296 při převozu z Třemošné po VP 
24. 3. 2014
2011: 293, 294,
2012: 288, 292, 298, 299,
2013: 290, 291, 295, 297
2014: 296

KT8D5-RN2P č. 289 krátce po VP již na Slovanech 14. 9. 2014 KT8D5-RN2P č. 289 na zkušební jízdě po VP v Bolevci 5. 10. 2014 Velká prohlídka posledního vozu KT8D5-RN2P (č. 289) probíhá v roce 2014 v dílnách v Cukrovarské ulici. Je to první VP vozu KT8, která se v Cukrovarské dělala (z prostorových důvodů se všechny dělaly vždy externě) a zároveň je to vůbec poslední tramvaj, která se v těchto dílnách dělala před jejich uzavřením. Dílny opustila 20. 8. 2014. Na snímku vlevo je však zachycena již na Slovanech. Na zkušební jízdě se objevila např. 5. 10. 2014 (foto vpravo) a znovu je v pravidelném provozu od 15. 10. 2014.

Od konce června do poloviny listopadu 2014 probíhá výluka při rekonstrukci tratí v Pražské ulici a U zvonu, při které jsou linky 1 a 2 od Slovany a Světovaru ukončeny na konci jednokolejky v Prešovské ulici. Nasazeny jsou tak zde výhradně obousměrné vozy a tak je po delší době v praxi použita jejich obousměrnost.

KT8D5-RN2P č. 296 na dočasné konečné v Prešosvké ulici 1. 7. 2014 KT8D5-RN2P č. 295 na dočasné konečné v Prešosvké ulici 29. 6. 2014 KT8D5-RN2P č. 288 na dočasné konečné v Prešosvké ulici 29. 6. 2014 KT8D5-RN2P č. 291 v Pražské ulici 13. 9. 2014

KT8D5-RN2P č. 292 s novou klimatizací 21. 7. 2015 KT8D5-RN2P č. 290 s novou klimatizací na Karlovarské třídě 21. 7. 2015 První vozy KT8D5-RN2P dostaly konečně klimatizace kabiny řidiče. Poprvé v provozu s nimi se objevily vozy 290 a 292 dne 21. 7. 2015. Oba vozy mají klimatizace na obou kabinách. Další vozy budou následovat.


Na následujícím videu je vůz č. 297 ještě s původní reklamou Pilsner Urquell v ulicích Plzně.

 

Přehled modernizovaných vozů KT8D5-RN2P
KT8D5 KT8D5-RN2P složeno v Plzni s cestujícími od nátěr/reklama
297 297 24. 4. 2007 6. 6. 2007 Pilsner Urquell, nyní již v druhé podobě
294 294 29. 8. 2007 24. 9. 2007 po dodání žlutošedý, později Bauhaus, nyní opět žlutošedý
293 293 9. 10.2007 30. 10. 2007 Gambrinus
292 292 28. 2.2008 22. 3. 2008 po dodání žlutošedý, nyní Plzeňská teplárenská
299 299 17. 6. 2008 3. 7. 2008 po dodání žlutošedý, později Plzeňská teplárenská, nyní opět žlutošedý.
288 288 6. 2. 2009 9. 3. 2009 po dodání žlutošedý, nyní Plzeň 2015
298 298 15. 4. 2009 22. 5. 2009 žlutošedý
290 290 3. 6. 2009 31. 8. 2009 po dodání žlutošedý, později bílý HC, nyní opět žlutošedý
295 295 9. 10. 2009 30. 10. 2009 po dodání žlutošedý, později Plzeň - evropské město kultury 2015, nyní opět žlutošedý.
291 291 27. 10. 2009 8. 12. 2009 žlutošedý
296 296 24. 11. 2009 6. 5. 2010 po dodání žlutošedý, nyní bílá - Bauhaus
289 289 22. 12. 2009 30. 3. 2010 žlutošedý

 

Další podobné stránky:
KT8D5
Celovozové reklamy na KT8D5

 


některé již neprovozované typy: Křižík, Trabuko, T1, T2, T3, T3G, KT8D5, T3M,
současné typy: T3R.P, T3R.PLF, KT8D5-RN2P, Astra, K3R-NT, VARIO LFR.S, VARIO LF plus, VARIO LF2/2 IN

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer a kolegové uvedení na fotografiích

NAVRCHOLU.cz