Jevpatoria

(2003, 2005, 2007)

Vůz KT4 č. 45 na konečné Sputnik II. - Jevpatorija 22. 8. 2003 Míjení vozů KT4 va výhybně - Jevpatorija 25. 5. 2005 Jevpatoria je přijemné klidné lázeňské městečko na polostrově Krym. Na převážně jednokolejné tramvajové síti s výhybnami jsou provozovány čtyři linky. Na páteřní tramvajové lince č. 1 v trase Dispečerskaja - Sputnik II jsou nasazovány české vozy KT4. Její poslední úsek do sídliště Sputnik II je dvokolejný a jako na jediné lince jsou zde na konečných smyčky.

Vozy Gotha se míjí na vyhbně 20. 8. 2003 Vůz gotha č. 9 je v roce 2005 již po úpravách 25. 5. 2005 Linka č. 2 vede z centra z Divadelního náměstí a proplétá se mezi lázeňskými domy v jižní části města do zastávky Mojnaki. Obě konečné se dotýkají páteřní linky č. 1. Na lince č. 2 jsou nasazovány obousměrné sólo vozy Gotha. Zatím co při naší náštěvě v roce 2003 byly v původním zajímavém avšak zanedbaném stavu, v roce 2005 jsou po větších dílenských opravách, některé mají vymněněná okna, či instalovány laminátové sedačky známé z vozů T3.

Souprava vozu Gotha s vlekem (řídícím vozem) na konečné Vakzál (nádraží) 20. 8. 2003 Rekonstruoavná souprava vozu Gotha s vlekem (řídícím vozem) na zastávce Ukrajina 25. 5. 2005 Linka č. 3 vede od nádraží do centra. V roce 2003 byla provozována až na Divadelní náměstí, tedy část trasy společně s linkou č. 1 (i zde je trať jednokolejná), avšak v roce 2005 byla zkrácena jen do zastávky Ukrajina, tedy na křižovatku, kde se setkává s linkou č. 1. V roce 2003 zde byly nasazovány dvě soupravy, ale v roce 2005 již jen jedna. Jedná se o vůz Gotha s vlečným vozem, který je vybaven také stanovištěm řidiče a slouží tak i jako řídící vůz, neboť zde opět nejsou na konečné smyčky. V roce 2006 zde údajně byl nasazován z obousměrněný vůz KT4SU.

Začátek plážové linky č. 4 u konečné Dispečerskaja se soupravou vozů Gotha 22. 8. 2003 Plážová sezónní linka č. 4 - 22. 8. 2003 Linka č. 4 je provozována pouze v letní sezóně a slouží k návozu obyvatel a turistů na pláž. Vychází z konečné linky č. 1 Dispečerskaja a bývá na ní nasazena rovněž souprava Gotha + řidící vůz. Její provoz je zachycen na fotografiích z roku 2003.

Trať linky č. 4 ještě mimo sezónu se sneseným trolejovým vedením Schéma linkového vedení v Jevpatoriji zachycené na konečné Dispečerskaja 25. 5. 2005 Při naší druhé návštěvě v roce 2005 jsme zde byli již v květnu, tedy před začátkem sezóny a viděli tak trať dokonce se sneseným trolejovým vedením. Dle dostupných informací byla však v létě tato linka opět v provozu. Schéma tramvajových linek zachycené na konečné Dispečerskaja je na fotografii vpravo.

Celkově mám z Jevpatorije velmi dobrý dojem. Tratě jsou v centru rekonstruované a oproti zaprášenému nedalekému Symferopolu se jedná o klidné svěží město, které jistě stojí za návštěvu.

Divadelní náměstí se soupravou vozů Gotha linky č. 3 v roce 2003. O dva roky později sem již linka tři nejezdí, neboť je zkrácena jen do zastávky Ukrajina. 22. 8. 2003 Jevpatoria - svařovací vůz ve vozovně 20. 8. 2003 Jevpatoria - Divadelní náměstí s vozem KT4 22. 8. 2003 Konečná Sputnik II - jedna trochu ukrajinsky vypadající fotografie, jinak jevpatorijský provoz patří vůbec k nejlepšímu, co jsme na Ukrajině viděli - 25. 5. 2005

V červnu 2007 při mé třetí návštěvě jsem z obousměrněný vůz KT4SU č. 38 zastihl na lince č. 1. Na "plážové" lince č. 4 byl nasazen vůz č. 10. Do Jevpatorie mělo být dodáno několik vozů T4 z Vinnice, avšak v době naší návštěvy v červnu 2007, byly teprve někde na cestě vlakem.

Vůz KT4SU č. 38 s dosazeným druhým stanovištěm řidiče nedaleko konenčé Dispečerskaja 8. 6. 2007 Linka č. 3 a na ní souprava 18+51 ve Frunzeho ulici - 8. 6. 2007 Gotha č. 7 na lince č. 2 - 12. 6. 2007 Gotha č. 10 na plážové lince č. 4 - 12. 6. 2007

Další navštívené ukrajinské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz