Jevpatoria

(2003, 2005, 2007)

Jevpatoria - Divadelní náměstí s vozem KT4 22. 8. 2003 Výletní tramvaj KT4SU na Divadelním náměstí 22. 8. 2003 Jevpatoria je klidné a příjemné lázeňské městečko na poloostrově Krym. Žije zde něco málo přes sto tisíc obyvatel. Na převážně jednokolejné tramvajové síti s výhybnami jsou v letní sezóně provozovány až čtyři linky. Pouze dvě linky jsou celoroční.

Vůz KT4 č. 45 na konečné Sputnik II. - Jevpatorija 22. 8. 2003 KT4 č. 36 v zastávce Pionýrská - Jevpatorija 20. 8. 2003 Na páteřní tramvajové lince č. 1 v trase Dispečerskaja - Sputnik II jsou nasazovány české vozy KT4. Její nejnovější úsek do sídliště Sputnik II je dvoukolejný a jako na jediné lince jsou zde na konečných stanicích smyčky. Linka je v provozu po celý rok.

Zastávka Park Im Karaieva 25. 5. 2005 KT4SU č. 45 nedaleko konečné Dispečerskaja 20. 8. 2003 KT4SU č. 45 nedaleko konečné Dispečerskaja 20. 8. 2003 KT4SU č. 33 a 45 nedaleko konečné Sputnik2 - 20. 8. 2003

Gotha č. 12 nedaleko Divadelního náměstí 20. 8. 2003 Linka č. 2 vede z centra z Divadelního náměstí a proplétá se mezi lázeňskými domy v jižní části města do zastávky Mojnaki. Obě konečné se tak dotýkají páteřní linky č. 1. Linka č. 2 je sezóní a v provozu bývá zpravidla od jara do podzimu a to i dle návštěvnosti v okolních léčebnách. Na lince č. 2 jsou nasazovány obousměrné sólo vozy Gotha. Zatím co při naší náštěvě v roce 2003 byly v původním zajímavém avšak poměrně zanedbaném stavu, v roce 2005 jsou po větších dílenských opravách. Některé mají vymněněná okna, či instalovány laminátové sedačky známé z vozů T3.

Vozy Gotha se míjí na vyhbně 20. 8. 2003 Interiér vozu č. 9 - 20. 8. 2003 Vůz gotha č. 9 je v roce 2005 již po úpravách 25. 5. 2005 Souprava Gotha 18+51 na Divadelním náměstí 22. 8. 2003

Souprava vozu Gotha s vlekem (řídícím vozem) na konečné Vakzál (nádraží) 20. 8. 2003 Cestující se vyhrnuly z tramvaje linky č. 3 u nádraží 20. 8. 2003 Linka č. 3 vede od nádraží Frunzeho ulicí do centra. V roce 2003 byla provozována až na Divadelní náměstí, tedy část trasy společně s linkou č. 1 (ačkoliv i zde je trať jednokolejná). V roce 2005 byla zkrácena jen do zastávky Hotel Ukrajina, tedy na křižovatku, kde se trojka setkává s linkou č. 1. Linka č. 3 je vprovozu celoročně.

Divadelní náměstí 20. 8. 2003 Divadelní náměstí 20. 8. 2003 Míjení souprava Gotha va Frunzeho ulici 20. 8. 2003 Divadelní náměstí se soupravou vozů Gotha linky č. 3 v roce 2003. O dva roky později sem již linka tři nejezdí, neboť je zkrácena jen do zastávky Ukrajina. 22. 8. 2003
Rekonstruoavná souprava vozu Gotha s vlekem (řídícím vozem) na zastávce Ukrajina 25. 5. 2005 Interiér vozu Gotha č. 10 - 25. 5. 205 Nasazovány zde jsou tramvaje Gotha T57 s vlečným vozem, který je vybaven také stanovištěm řidiče a slouží tak i jako řídící vůz, neboť zde nejsou na konečné smyčky. V roce 2003 zde byly nasazovány dvě soupravy. Po zkrácení linky v roce 2005 již pak jen jedna. V roce 2006 zde údajně pendloval vůz KT4SU, který je vybaven druhou kabinou.

Začátek plážové linky č. 4 u konečné Dispečerskaja se soupravou vozů Gotha 22. 8. 2003 Plážová sezónní linka č. 4 - 22. 8. 2003 Plážová sezónní linka č. 4 - 22. 8. 2003 Linka č. 4 je provozována pouze v letní sezóně a slouží k návozu obyvatel a turistů na pláž. Vychází z konečné linky č. 1 Dispečerskaja. V roce 2003 na ní byla nasazena rovněž souprava Gotha + řidící vůz.

Trať linky č. 4 ještě mimo sezónu se sneseným trolejovým vedením Schéma linkového vedení v Jevpatoriji zachycené na konečné Dispečerskaja 25. 5. 2005 Při naší druhé návštěvě v roce 2005 jsme zde byli již v květnu, tedy před začátkem sezóny a viděli tak trať dokonce se sneseným trolejovým vedením. Dle dostupných informací byla však v létě tato linka opět v provozu. Schéma tramvajových linek zachycené na konečné Dispečerskaja je na fotografii vpravo.

Gotha č. 10 na plážové lince č. 4 - 12. 6. 2007 Gotha č. 10 na plážové lince č. 4 - 12. 6. 2007 Při mé třetí návštěvě v roce 2007 je na plážové lince č. 4 nasazen sólo vůz Gotha č. 10. Celkově mám z Jevpatorije velmi dobrý dojem. Tratě jsou v centru rekonstruované a oproti zaprášenému nedalekému Symferopolu se jedná o klidné svěží město, které jistě stojí za návštěvu.

KT4SU č. 37 na Divadelním náměstí 20. 8. 2003 Konečná Sputnik II - jedna trochu ukrajinsky vypadající fotografie, jinak jevpatorijský provoz patří vůbec k nejlepšímu, co jsme na Ukrajině viděli - 25. 5. 2005 Jevpatoria - svařovací vůz ve vozovně 20. 8. 2003 Pracovní vozy Gotha ve vozovně 22. 8. 2003

V červnu 2007 při mé třetí návštěvě jsem z obousměrněný vůz KT4SU č. 38 zastihl na lince č. 1 (foto níže). Některé tramvaje Gotha dostaly také celovozové reklamy.

Vůz KT4SU č. 38 s dosazeným druhým stanovištěm řidiče nedaleko konenčé Dispečerskaja 8. 6. 2007 KT4SU č. 36 nedaleko konečné Sputnik-2 - Jevpatoria 8. 6. 2007 Linka č. 3 a na ní souprava 18+51 ve Frunzeho ulici - 8. 6. 2007 Gotha č. 7 na lince č. 2 - 12. 6. 2007

Další navštívené ukrajinské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz