Dněpropetrovsk

(2005)

Ulice Centralnaja s nepříliš kvalitním kolejištěm - Dněpropetrovsk 30. 5. 2005 Pracovní nákladní vůz na štěrk - Dněpropetrovsk 30. 5. 2005 Dněpropetrovsk je důležitým přístavem na řece Dněpr s přibližně 1,1 milionem obyvatel. Do rozpadu SSSR sem nebyl povolen vjezd cizincům bez oficiálního povolení, neboť je zde soustředěn například zbrojní či hutnický průmysl, nacházejí se tu také továrny bývalého sovětského vesmírného programu.

30. 5. 2005 30. 5. 2005 30. 5. 2005 30. 5. 2005

Tramvaj T6 či Tatra Jug poblíž zastávky Narodnyj Rynok 30. 5. 2005 Historická letní tramvaj v centru 30. 5. 2005 Tramvaje na původním rozchodu 1000mm zde vyjely již roku 1897. V roce 1932 pak začala přestavba na široký rozchod 1524 mm. S historickým vozem, či spíše takovou turistickou zábavní tramvají se můžeme setkat v ulicích města. Jezdí od nádraží do centra za běžné jízdné 50 kopějek a cestou v ní si poslechnete i moderní ukrajinskou diskotékovou muziku.

Vozy T3 před nádražím v Dněpropetrovsku 30. 5. 2005 Souprava modernizovaných vozů T3 zakoupených ze Schwerinu v zastávce Park T. G. Ševčenka - Dněpropetrovsk 30. 5. 2005 Dnešní vozový park tvoří převážně tramvaje typu T3. Uvidíme je jak v typickém červeném nátěru, jako na fotografii vlevo pořízené před nádražní budovou, tak i s celovozovými reklamami. V době naší návštěvy jsme se na lince č. 1 setkali také s modernizovanými tramvajemi T3, zakoupenými z německého Schwerinu (vpravo).

KTM-5 č. 1520 - Konečná Ul. Generala Zacharčenko 30. 5. 2005 KTM-8 č. 2217 - Konečná Ul. Generala Zacharčenko 30. 5. 2005 V menší míře se setkáme se také s vozy T6 (Tatra-Yug T6B5), ale pro nás nejzajímavější jsou ruské vozy KTM-5 a KTM-8 (Usť Katav). Setkat s nimi se můžeme jak sólo, tak v soupravách a jízda je pro našince samozřejmě velkým zážitkem.

Souprava KTM8 - 30. 5. 2005 Konečná Ul. Generala Zacharčenko se soupravou KTM-8 - 30. 5. 2005 KTM-5 č. 2183 přijíždí na konečnou Dopravní Univerzita - 30. 5. 2005 KTM-5 č. 2188 poblíž zastávky Narodnyj Rynok 30. 5. 2005

Další navštívené ukrajinské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz