Kuličky
Stručná historie tramvají v Plzni
Fotografie tramvají podle typu vozů
 Tabulka všech tramvají, které lze v současné době vidět v ulicích Plzně
 Zajímavosti z provozu, výluky, akce, bulvár, drby, ...
 Schéma tramvajových linek, popis tras všech linek včetně jejich okolí, informace o tarifu, ...
Info o tarifu, sbírka jízdenek a předplatných kupónů
Infrastruktura a technické zajímavosti - vozovna, dílny, konstrukce tratí, informační akustický systém pro nevidomé, ovládání vyhybek, ...
Reportáže ze dnů otevřených dveří v PMDP, propagační jízdy pro veřejnost či pro odbornou veřejnost a fandy MHD
Všehochuť: zajímavé mejly, perličky z diskuze, články z novin, vtipy o MHD, ...
Videogalerie
Soubory volně ke stažení
Kniha návštěv a diskuze K-report
Fotografie z měst: Praha, Brno, Ostrava, Olomouc, Bratislava, Košice, Liberec, Most, Budapest, Szeged, Debrecen, Miskolc, Bad Schandau, München, Nürnberg, Chemnitz, Dresden, Katowice, Stuttgart, Chemnitz, Gera, Heilbronn, Zwickau, Plauen, Görlitz, Halle, Insbruck, Oděsa, Kijev, Jevpatorie, Vinica, Dněpropetrovsk,  Wien, Linz,
Odkazy na zajímavé stránky nejen o plzeňské MHD
Zpět na úvodní stránku
Kuličky
Plzeňské tramvaje také na Facebooku
Kuličky
Plzeňské trolejbusy - web kolegy Zdeňka Kresy







Plzeňské tramvaje - aktuální události a zajímavosti z plzeňského tramvajové provozu, popisy typů vozů a zejména mnoho aktuálních fotografií plzeňských tramvají (nechybí ani výluky, vykolejení či povodně a další zajímavotsi z plzeňské MHD). Tramvaj - Plzeň.

 Plzeňské tramvaje

Akce časopisu Městská doprava
6. 10. 2001

Autobusy RTO a 21Ab ve smyčce Čechurov V sobotu 6. října uspořádal časopis Městská doprava ve spolupráci s PMDP, firmou Lekov a Živnostenskou bankou, akci pro zájemce z řad fandů MHD. Sraz byl před hlavním nádražím u autobusu RTO - plzeňského RTO klubu, ve kterém se platilo i jízdné na akci. Díky velkému zájmu však musela být zavolána posila a tak brzy přijel ještě autobus PMDP a to Škoda 21Ab ev. č. 468.

Pojízdné modely trolejbusů Prvním místem kam nás tyto autobusy odvezly bylo škodovácké muzeum. Zde asi nejvíce zaujaly precizně udělané jezdící modely trolejbusů. Dalším bodem programu byla návštěva firmy Lekov Blovice, kde se vyrábí sběrače, různé stykače a další elektro přístroje, nejen do tramvají a trolejbusů. Zde proběhla nejprve prezentace firmy spojená s občerstvením a po té jsme si prohlédli i výrobní halu.

Vystavené vozy ve vozovně Slovany Vystavené vozy ve vozovně Slovany - KT8D5 ev. č. 298, 21TrACI ev. č. 482, Astra ev. č. 302, T3M ev. č. 237, T3 ev. č. 254 Nejzajímavější část nás tedy teprve čekala odpoledne. Autobusy jsme dojeli do tramvajové vozovny Slovany, kde byly perfektně seřazené všechny typy tramvají provozované v Plzni, včetně obou dvou historických vozidel (Křižíkova 18 a T1 č. 121). Mezi nimi pak stál ještě nízkopodlažní trolejbus 21 TrAci a přibyl i autobus RTO, kterým jsme přijeli. Začalo tedy hromadné focení a prohlídka těchto vozů. Oficiálně byla k prohlídnutí jen přední část vozovny, ale dalo se proniknout i dále a tak bylo např. možné vidět ještě nedokončené modernizace vozů 275 a 296, nebo naopak šrotovaný vyřazený vůz č. 104.

Trejsina před odjezdem na projížďku městem Trejsiny ve smyčce Tyršův most Když už se dost nafotilo, vyrazilo se na projížďku dvěma Trejsinama, tedy trolejbusama 21TrACI a to ev. č. 479 a 482. Těmi jsme poháněnými agregátem dojeli nejprve na smyčku Tyršův most, kde byla první fotozastávka. Zde se pak "nabidlovalo" a již pod trolejema se jelo po trati linky čtrnáct k Mrakodrapu, pak po trase linky šestnáct k nádraží Jižní předměstí a odtud opět pomocí agregátu Borskou ulicí v trase plánované trolejbusouvé trati na Borská pole.

Trejsiny na zastávce v Borské ulice, kde by trolejbusy měly snad jezdit Na zastávce v Borské ulici se však vyskytl problém s vozem 482 a tak se odtud již odjíždělo pouze jednou Trejsinou. Účastnící si tak mohli vyzkoušet, jak se jede plným trolejbusem, tedy jak to vypadá v praxi v době špičky na lince šestnáct. Přes Borská pole se pokračovalo na nový, ještě nedokončený, kruhový objezd na Nové Hospodě a pak již po trase linky dvanáct na Trejsina 479 na náměstí Republiky v místě slibované trolejbusové trati Zátiší, kde se natrolejilo a pokračovalo na Anglické nábřeží. Zde se nahodil opět agregát a Pražskou ulicí se dojelo na náměstí Republiky. Zde bylo nejzajímavější místo na focení, tedy v místě, kde v minulosti trolejbusy jezdily a podle slibů představitelů města už zde měly jezdit opět.

Astra 300 v zastávce Malesická Astra 300 ve smyčce Malesická připravená na cestu do Třemošné u Plzně :-))) Na náměstí Republiky pro nás přijela nízkopodlažní tramvaj Astra ev. č. 300. Projížďka s ní vedla v trase nám. Republiky - Sladkovského - Malesická - Mozartova - Světovar. Nestavělo se na zastávkách, takže to byla pěkná projížďka. Tím akce skončila. Dle mého názoru se jednalo o velmi pěknou akci, až na ten problém s jednou Trejsinou. Možná jen trochu Astra 300 ve smyčce Mozartova Jízdenkamohlo být více fotozastávek a chyběla nějaká organizace či "vláda pevné ruky". Zbytečně se někdy dlouho čekalo na různé opozdilce, což je však při podobných davových akcích s větším počtem účastníků vždycky problém (než se všichni vyhrnou ven udělají fotku a pak zase dovnitř).

Nezbývá než tedy poděkovat zaintersovaným stranám za tuto akci a doufám, že v PMDP viděli, že o podobné akce je zájem a že by také nějakou někdy mohli udělat pro veřejnost, což by zároveň mohla být i dobrá reklama.

Další stránky:
Oslavy 100. let MHD v Plzni - 1999
Historický víkend 2000
Historický víkend 2001
Jízda proti vandalům 2002 - a o vandalismu v MHD
Historický víkend 2002
Den otevřených dveří - 105. let MHD - 12. 6. 2004
Den otevřených dveří v PMDP - 18. 6. 2005

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer