.

 

Napoli (Neapol) (2011)

Motorkáři si ani před křižovatkou také přiliš nelámou hlavu z předjížděním tramvaje z leva - Neapol 23. 5. 2011 Stará tramvajka v ulicích Neapole 23. 5. 2011 V Itálii je obrovský rozdíl mezi severem a jihem země. Zatím, co na severu působí města kulturně, moderně či západně, tak po návštěvě Neapole si kladu otázku, jak může být taková země součástí EU (zlatá Ukrajina). Hromady odpadků, neudržované domy a dopravní chaos na ulicích je těžko představitelný a musí se zažít.

Tramvajka na konečné u hřbitova a slavné odpadky v Neapoli 23. 5. 2011 Malý bobík v centru města 23. 5. 2011 Neapol je sice třetí největší město Itálie, ale najdeme zde jen malou tramvajovou síť. V době naší návštěvy na jaře 2011 jsou v provozu na malé síti ve tvaru písemen T tři linky 1, 2 a 4. Vozový park je složen ze dvou typů tramvají. Staré vozy Peter Witt jsou řízené kontrolérem a vzduchovými brzdami. Mělo by jít o vozy ze třicátých let, které prošly několika různými přestavbami a modernizacemi.

23. 5. 2011 23. 5. 2011 23. 5. 2011 23. 5. 2011

Na lince č. 1, 4, ale právě také už i na dvojce, jsou nasazovány nízkopodlažní tramvaje Sírio. Mezi lety 2004 - 2007 bylo dodáno 22 vozů. Trochu připomínají naše Astry, ale jsou menší, obousměrné a celé nízkopodlažní.

Nízkopodlažní tramvaj Sírio v centru města 23. 5. 2011 23. 5. 2011 Nízkopodlažní tramvaj Sírio 23. 5. 2011 Nízkopodlažní tramvaj Sírio na lince č. 4 - 23. 5. 2011

Nízkopodlažní tramvaj Sírio na konečné u hřbitova a slavné odpadky v Neapoli 23. 5. 2011 Dočasná úvraťová konečná linky č. 1 na pobřeží - Neapol 23. 5. 2011 V době naší návštěvy v květnu 2011 je linka č 1 zkrácena na svých obou koncích. Na jedné straně je ukončena spolu s dvojkou u hřbitova ve smyčce Poggiorele. Druhá konečná linky č. 1 je pak tvořena na pobřeží jen uvraťovým kolejovým přejezdem, takže sem mohou jen nové obousměrné tramvaje. Tramvajová trať jde zde dlouhodobě zkrácena z důvodu stavebních prací zřejmě souvisejících s metrem. Linka č. 2 jezdí ze smyčky od hřbitova Poggiorele stejnou trasou jako jednička až k pobřeží, kde se však oproti Vozovna Neapol 23. 5. 2011 Jedno z mnoha zákoutí s odpadky v ulicích Neapole 23. 5. 2011 jedničce vydá opačným směrem až ke konečné San Giovanni a Teducio. Tramvaje se zde otáčí průjezdem přes vozovnu. Na dvojce tedy mohou být nasazovány i jednosměrné tramvaje. Linka č. 4 pak jezdí od vozovny podél pobřeží až na úvraťovou konečnou společně s jedničkou, takže zde jsou provozovány opět jen obousměrné vozy Sirio. Schéma sítě např. ZDE.

Trolejbus v Neapoli - 23. 5. 2011 Jedna z podzemních lanovek v Neapoli - 23. 5. 2011 Kromě tramvají zajišťují městskou dopravu v Neapoli také trolejbusy, autobusy, metro, příměstská železnice a také zajímavé podzemní lanovky.


Další navštívené italské tramvajové provozy

 

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz