.

 


Kraków (Krakov) (2015)

Podzemní tramvajová zastávka Hlavní nádraží s vozem Bombardier NGT8 - 25. 6. 2015 Původně norimberská tramvaj MAN / Duewag N8S-NF přijíždí na konečnou Czerwone Maki 26. 6. 2015 Krakov je druhé největší město Polska s moderním tramvajovým provozem. Délka tratí na běžném rozchodu 1435 mm je přes osmdesát kilometrů. Tratě jsou v posledních letech rekonstruované za příspění fondů EU.

Stavba nové tramvajové trati (ul. Wielická - ul Lipská) 26. 6. 2015 Informační cedule o stavbě nové tramvajové tarti a čerpání prostředků EU 26. 6. 2015 Také byly před pár lety otevřené nové tratě do sídlišť Mały Płaszów a Czerwone Maki. V současné době se staví další nová trať spojující dvě tramvajové větvě (ul. Wielická - ul Lipská).

 

Trojička Konstalů 105Na na lince č. 4 - 26. 6. 2015 Trojička Konstalů 105Na na lince č. 4 u hlavního nádraží - 26. 6. 2015 Tramvajový vozový park je velmi pestrý. I dnes je ještě nasazován značný počet polských vozů Konstal 105Na a to jak ve dvojicích, tak i v trojicích. Vozy byly vyráběny od sedmdesátých do devadesátých let a stále jde o nejrozšířenější tramvajový typ v Polsku.

Souprava E1+C1 u zastávky Korona 26. 6. 2015 E1 u zastávky Kombinat 25. 6. 2015 Neméně zajímavé jsou pak bývalé vídeňské vozy E1 s vleky C1. Vozy prošly různými stupni modernizací. Mají nové sedačky, vnitřní i vnější elektronický informační systém, nová okna, osvětlení atd. Provozovány jsou zde od roku 2003.

Rotax/MPK EU8N projíždí kolem nádraží 26. 6. 2015 Rotax/MPK EU8N na konečné u hřbitova 26. 6. 2015 Dalším typem jsou původně vídeňské vozy Lohner Type E6, které při modernizacích dostaly střední nízkopodlažní článek a připomínají tak naše K3. Jejich současné označení je Rotax/MPK EU8N a v provozu v Krakově jsou od roku 2010. Jde o vozy, které byly před modernizací původně nasazovány na vídeňské lince U6.

GT8S  26. 6. 2015 GT8S  26. 6. 2015 Poměrně v původní podobě jsou obousměrné tříčlánkové vozy GT8S zakoupené z Düsseldorfu. Tyto tramvaje ze sedmdesátých let přišly do Krakova v letech 2009 - 2010.

 

MAN / Duewag N8S-NF, 27. 6. 2015 MAN / Duewag N8S-NF u zastávky Hala Targowa 27. 6. 2015 Dalším druhem jsou tříčlánkvé vozy MAN / Duewag N8S-NF odkoupené z Norimberku. Původně šlo o dvoučlánkové vozy ze sedmdesátých let, do kterých byl v Norimberku v devadesátých letech přidán střední nízkopodlažní článek. Do Krakova pak byly vozy prodány v roce 2006.

Protram 405Kr na konečné Bronowice 26. 6. 2015 Protram 405Kr v sídlišti Mistrzejowice 25. 6. 2015 Raritkou je pak pětičlánkvý vůz Protram 405Kr s délkou 40,5 m, který vznikl v roce 2012 modernizací, respektive přestavbou tří vozů Konstal 105Na s novými nízkopodlažními články.

 

Bombardier NGT6 - 26. 6. 2015 Bombardier NGT6 - 27. 6. 2015 Nejen nákupy ojetých vozů a jejich modernizacemi je obnovován krakovský vozový park. V letech 2000 - 2008 bylo nakoupeno 50 nízkopodlažních tříčlánkových tramvají Bombardier NGT6. Vůz má dva krajní otočné podvozky a střední je pak pevný. Podíl nízké podlahy je cca 65%.

Bomabrdier NGT8 - 26. 6. 2015 Bombardier NGT8 u zastávky Hala Targowa 27. 6. 2015 V roce 2012 následoval nákup dalších 24 nízkopodlažních tramvají Bombardier NGT8. Podíl nízké podlahy u těchto vozů je 70% a tyto tramvaje mají čtyři otočné podvozky, při čemž dva krajní jsou hnané. Zajímavostí je i to, že zde jsou použité motory ze Škody Electric.

Party tramvaj - Krakov 28. 6. 2015 Konečná Walcovnia 25. 6. 2015 Konečná Czerwone Maki 26. 6. 2015 Bombardier NGT8 u zastávky Wawel 26. 6. 2015

Zpravidla jednou měsíčně vyjíždějí historické tramvaje na linku 0 a historické autobusy na linku 140 a směřují k muzeu Městského inženýrství.

Historický vůz LH Standard - Krakov 28. 6. 2015 Historický vůz Konstal N - Krakov 28. 6. 2015 Historický vůz Konstal 102N - Krakov 28. 6. 2015 Jelcz 021 č. 549 - Krakov 28. 6. 2015

 

A něco málo pohyblivých obrázku z Krakova:

Další navštívené polské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz