Bydhošť (Bydgoszcz) (2018)

Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Město Bydhošť (Bydgoszcz) leží na soutoku řek Vysly a Brdy, je osmým největším polským městem a žije zde cca 358 000 obyvatel. Historické centrum města je pěkné, opravené, s pěšími zónami v úzkých uličkách i podél řeky Brdy a kolem dalších vodních ploch.

Koňka zde byla v provozu od roku 1888 a již v roce 1896 tu vyjela také tramvaj elektrická. V současné době je tramvajová síť o rozchodu 1000mm dlouhá přes 30km, délka desíti provozovaných linek je přes 70 km. Převládají dvoukolejné tratě, s vyjímkou úseku před konečnou Wilczak, kde je trať jednokolejená i s výhybnou.

Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018

Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Vozový park tvoří hlavně typické polské vozy Konstal 105Na, tedy úzkorozchodná obdoba známějších 805Na. I zde se objevují modernizované vozy (ale pouze v malé míře), zde označené 805Nm (foto vpravo).

Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018

V roce 2008 jsou nakoupeny první dva nízkopodlažní vozy Pesa 122N (Tramicius). Pětičlánkové vozy s pevnými podvozky mají délku necelých 32 metrů.

Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Až po roce 2017 začínají větší dodávky vozů Pesa známých pod jménem Swing a to jak v pětičlánkovém, tak také v kratším tříčlánkovém provedení. Tříčlánkové tak připomínají naše Astry, ale jde již o podstatně modernější vozy ve 100% nízkopodlažním provedení.

Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018

Za zmínku určitě stojí, že právě výrobce Pesa v tomto městě sídlí a závod na výrobu nejen tramvají, ale také vlaků, stojí hned vedle nádraží (viz. poslední snímek).

Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018 Bydhošť 6. 7. 2018

 

 

Další navštívené polské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz