Warszawa (Varšava) (2014)

Pohled z věže Starého města - Varšava 6. 9. 2014 Pohled z vyhlídkové terasy Paláce kultury na tramvajovou křižovatku u zastávky Centrum 4. 9. 2014 Konstal 105Na před Palácem kultury 4. 9. 2014 Hlavní město Polska má přibližně 1 700 000 obyvatel. Během druhé světové války byla většina města zničena a tak v padesátých letech vyrostlo na stejném místě nové město se širokými bulváry. Novou dominantou se tak stal Palác Kultury dokončený v roce 1955.

Pesa 120Na - Varšava 4. 9. 2014 Pesa 120Na - Varšava 5. 9. 2014 Současná tramvajová síť má délku kolem 120 km s rozchodem 1435mm. Provozováno je na ní kolem 25 linek. Schéma tratí je ZDE. Mnohé tratě byly a jsou rekonstruovány. Ve velkých sériích přibývají nová nízkopodlažní vozidla, na jejichž financování se podílí EU. Mezi roky 2010 - 2013 bylo nakoupeno 186 pětičlánkových vozů Pesa 120Na (SWING).

Obousměrná varianta tramvaje Pesa 120Na na úvraťové konečné libky č. 2 -  4. 9. 2014 Interiér vozu Pesa 120Na - 4. 9. 2014 Vozy jsou stoprocentně nízkopodlažní a plně klimatizované. Šest z nich je obousměrných, využívaných při výlukách a na rozestavěné lince č. 2.

Pesa 120N - Varšava 4. 9. 2014 Pesa 120N - Varšava 5. 9. 2014 Již v roce 2007 výše uvedeným vozům předcházala dodávka 15 podobných vozů (Pesa 120N). Liší se jiným čelem, sběračem umístěným v přední části vozu a starším provedením interiéru.

Varšava 5. 9. 2014 Varšava 5. 9. 2014 Dalším starším typem nízkopodlažních tramvají provozovaných ve Varšavě jsou Konstaly 116/116Na. Vozy byly vyrobené v letech 1998 - 2000 a je jich zde 29 kusů.

Konstal 105Na - Staré město - Varšava 5. 9. 2014 Dále jsou v provozu samozřejmě také vysokopodlažní Konstaly (105Na) a jejich různé modernizované verze. Místo obvyklých dvojích prostředních dveří, mají některé vozy s novými skříněmi již jen jedny (tedy celkem místo čtyř jen troje dveře).

Varšava 4. 9. 2014 Varšava 4. 9. 2014 Varšava 5. 9. 2014 Varšava 5. 9. 2014

Konstal 13N odstavené ve vozovně Žoliborz, Varšava 4. 9. 2014 Pesa 120Na na konečné Mločiny, Varšava 6. 9. 2014 Poměrně nedávno ještě ve Varšavě jezdily vozy Konstal 13N, jejichž předlohou byly české vozy T1. V pravidelném provozu skončily v lednu 2013. Vyřazeny byly právě díky velkým dodávkám nových vozů Pesa.

Další navštívené polské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz