Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice
(2006, 2009)

Električka nedaleko zastávky Trenčianská Teplá - obec 29. 9. 2006 Železniční stanice Trenčianská Teplá s električkou 411903-8 - 29. 9. 2006

Provoz mezi Trenčianskou Teplou a Trenčianskými Teplicemi v mnohém připomíná tramvajový provoz a také místní hovoří o električce, tedy v překladu o tramvaji. A tak se o něm zmíním i zde. Trať o rozchodu 760mm vychází z železniční stanice Trenčianská Teplá. Zde je umístěno i depo pro električky, které jsou napájeny stejně jako tramvaje stejnosměrným napětím 600V.

Električka projíždí těsně kolem domu v Trenčianských Teplicích 29. 9. 2006 Električka projíždí křižovatkou před obecním úřadem v Trenčiancké Teplé - 29. 9. 2006 V době naší návštěvy (2006) je provoz na 6km dlouhé trati zajišťován jedním vozem v intervalu cca 1 hodiny. Trať procházím po straně ulice v Trenčianské Teplé. Zde je umístěna i zastávka Trenčianská teplá - obec. Pak překročí před obecním úřadem hlavní silnici a souběžně s říčkou pokračuje přes zastávku Trenčianská teplá - zastávka, ven z města. Následuje kratší meziměstký úsek mezi poli a loukami, než se trať přimkne opět k silnici a přijíždí do Trenčiansých Teplic. Zde opět svým charakterem připomíná spíše tramvaj. Postupně projíždí zastávky Trenčianske Teplice,sídlisko a pak velmi fotogenickou zastávku Trenčianske Teplice, zastávka. Zbývá poslední tramvajový úsek do konečné stanice Trenčianské Teplice. Zde se nachází na dnešní skromný provoz poměrně velká nádražní budova.

Trenčianska Tepla 29. 9. 2006 Trenčianska Tepla 29. 9. 2006 Zastávka Trenčinske Teplice - zastávka 29. 9. 2006 Trenčinské Teplice 29. 9. 2006

Bohužel električkám velmi konkurují a to nejen rychlostí, souběžně jedoucí autobusy. Ty jezdí až do Trenčina či i dalších měst a tak provoz električek je stále více v ohrožení. Obě města by provoz ráda zachovala, neboť električka sem patří, podobně jako do Vysokých Tater. Depo v Trenčinaske Teple Provoz měl být již zastaven k 31. 9. 2006. Nakonec bylo rozhodnuto o jeho zachování do konce roku 2006 a i nadále jsou električky naštěstí v provozu. Vše závisí na dofinancování (krajem či městy) ztrát provozovateli, kterým jsou ŽSR. Dva ze tří provozovaných vozů dostaly slušivý červený "retro" nátěr.

Trenčianska Tepla 13. 4. 2009 Trenčianske Teplice 13. 4. 2009 Trenčinske Teplice 13. 4. 2009 Trenčinské Teplice - zastávka 13. 4. 2009

Koncem roku 2011 je pravidelný provoz na trati zastaven. Nezisková organizce se snaží vypravovat električky alespoň při zvláštních příležitostech jako turistické vlaky.

Další navštívené slovenské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz