.

 

Trieste (Terst) (2009)

Autobusový provoz v centru Terstu 7. 8. 2009 Konečná zastávka v centru Terstu 7. 8. 2009 Terst je italské přístavní město ležící na pobřeží Jaderského moře nedaleko hranic se Slovinskem. V současné době má něco málo přes dvěstě tisíc obyvatel. Městskou veřejnou dopravu zajišťují zejména autobusy a jedna tramvajová linka označená číslem 2.

Vůz č. 404 přijíždí do zastávky Obelisco - Terst 7. 8. 2009 Nakládání kol na háky na čele vozu - Terst 7. 8. 2009 Obousměrné tramvaje pendlují po jednokolejné trati se třemi výhybnami. Rozchod kolejí je 1000mm. Trať vede z centra Terstu do městečka Opicina. Konečná v Terstu leží ve výšce jen několik málo metrů nad mořem, ale nejvyšší místo trati u zastávky Obelisco je v nadmořské výšce 343 mnm. Tramvaj však nezdolává celé převýšení vlastní silou, ale ve střední části trati je vytahována, či spouštěna pozemní lanovkou.

Míjení tramvají s lanovkovým vozíkem 7. 8. 2009 Pohled z přijíždějící tramvaje na začátek lanovky s tlačným vozíkem 7. 8. 2009 Vozík lanovky je vždy ve směru spádu kopce dolů. Na dolním konci lanovky jej tedy tramvaj objíždí po vedlejší koleji. Zatím co na pohlednicích a starších fotkách, které jsem viděl, jsou i vozíky lanovky vybaveny kabinou a sběračem na střeše, dnes jsou to již prakticky jen nízké zatížené podvozky a dokonce troleje na lanovkovém úseku nejsou. Sběrače tramvaje tak v těchto místech trčí k nebi.

Vozovna v Opicine 7. 8. 2009 Interiér tramvaje č. 402 - 7. 8. 2009 V době mé návštěvy byly v provozu na celé lince tři vozy (402, 404, 406) další minimálně dva stály v Opicíně ve vozovně (č. 405 a 407). Interval byl 20 minut, jízdní doba je asi 25 minut a jednotlivé jízdné stojí 1,05Euro. Vozy působí pěkně historicky, jsou však opravené a dokonce klimatizované.

Pohled z tramvaje na horní konec lanovky - lana mizí v zemí a tramvaj od vozíku, který ji vytlačil až sem, pokračuje vlastní silou - 7. 8. 2009 Výhled na město od zastávky Obelisco - 7. 8. 2009 Vůz č. 406 vyjíždí z výhybny - 7. 8. 2009

Další navštívené italské tramvajové provozy

 

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz