Strausberg

Jeden z malých, ale zajímavých tramvajových provozů nedaleko Berlína najdeme ve Strausbergu. Strausberg - konečná S-Bahnhof s vozem č. 22 9. 5. 2009 Z Berlína sem dojedeme linkou S-Bahnu a i strausberská tramvajová linka je zahrnuta do zóny C berlínského integrovaného systému. Pro nás byl tento tramvajový provoz zajímavý hlavně svými vozy. Tři vozy KT8D5 sem byly nakoupeny z Košic v roce 1985 a jednalo se tak o jediné vozy KT8D5 provozované v SRN. Na zdejší lince označené č. 89 byly v pracovní dny vypravovány dva vozy, o víkendu pak pouze jeden. Tyto české tříčlánkové vozy zde zajišťovaly provoz až do roku 2014.

KT8D5 č. 22 na jedné z vlečkových odboček - Strausberg - 9. 5. 2009 Strausberg - KT8D5 č. 22 v zastávce Schlagmühle - 9. 5. 2009 Strausberg - výhybna Hegermühle s vozy KT8D5 č. 21 a 22 - 9. 5. 2009 KT8D5 č. 21 na konečné Lustgarten - 9. 5. 2009

Celá trať je jednokolejná s jednou výhybnou uprostřed. Na trať je napojeno několik vleček, neboť zde bývala nákladní doprava. Jízdní doba je cca 14 minut. Ve vozovně najdeme i několik historických vozů. Jeden z nich Reko TZ 69 06 je zachycen na fotografiích níže při zvláštní jízdě 9. 5. 2009.

Vůz Reko TZ 69 06 v lese za vyhybnou Hegermühle - Strausberg - 9. 5. 2009 Vůz Reko TZ 69 06 - Strausberg - 9. 5. 2009 Vůz Reko TZ 69 06 - Strausberg - 9. 5. 2009 Vůz Reko TZ 69 06 - Strausberg - 9. 5. 2009

Bombardier Flexity 25. 7. 2009 A jaký je tedy provoz dnes?
V roce 2014 sem byly dodány dva nové nízkopodlažní pětičlánkové vozy Bombardier Flexity v berlínské podobě, včetně žlutého nátěru. Výše zmiňované vozy KT8D5 byly odvezeny do pražských dílen DPP, kde prošly modernizací, včetně výměny středního článku za nízkopodlažní. Se dvěma z nich se nyní vozí pražané a vůz č. 22 byl modernizován dle požadavků místního dopravce a vrátil se do Strasbergu jako provozní záloha. Tedy i dnes se s ním příležitostně máme možnost zde svést.

 KT8D5R.N2S č. 22 - 25. 7. 2009  KT8D5R.N2S č. 22 - 25. 7. 2009  KT8D5R.N2S č. 22 - 25. 7. 2009  KT8D5R.N2S č. 22 - 25. 7. 2009

 

Další navštívené německé tramvajové provozy

 

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz