Milano (Milán) (2011)

Tramvaj Peter Witt - Milano 26 . 5. 2011 Sedmičlánková Eurotram - Milano 27 . 5. 2011

Milán je druhé největší Italské město s 1,3 miliónem obyvatel. Najdeme v něm největší tramvajový provoz v Itálii a vzhledem ke skladbě vozového parku také asi nejzajímavější.

Tramvajka Peter Witt v oranžovém nátěru Milano 26. 5. 2011 Tramvajk aPter Witt v obnoveném žlutém nátěru - Milano 28. 5. 2011 Až neuvěřitelně pohádkově působí vozy Peter Witt dodané v letech 1928 - 1930. Z 500 dodaných vozů jich je v pravidleném provozu stále kolem 150. Vůz se řídí kontrolérem, má vzduchové brzdy a pneaumatické je také otevírání skládacích dveří. V Interiéru je dřevěné obložení s lavicemi a na stropě pěkné lustry. Asi od sedmdesátých let byly vozy jen v nudném, ale známém oranžovém nátěru a od roku 2007 se jim při generálních opravách vrací historičtější podoba s žluto-krémovo-hnědým nátěrem.

Peter Witt - Milano 28 . 5. 2011 Peter Witt - Milano 28 . 5. 2011 Peter Witt s reklomou Coca Cola - Milano 28 . 5. 2011 Peter Witt u divadla La Scala - Milano 28 . 5. 2011

Dvoučlánkový vůz Stanga - Breda - Milano 28 . 5. 2011 Dvoučlánkový vůz Stanga - Breda na na Piazza Cordusio - Milano 27 . 5. 2011 Dvoučlánkové vozy Stanga - Breda pochází z let 1955-1960 a bylo jich dodáno kolem 30 kusů. V provozu jsme je v době naší návštěvy v květnu 2011 viděli pouze na lince č. 2. Také tyto vozy byly ještě před pár lety jen v oranžovém nátěru, nyní jsou již patrně všechny žluto krémové.

Tříčlánková tramvaj Fiat – Savigliano  - Milano 27 . 5. 2011 Tříčlánková tramvaj Fiat – Savigliano - Milano 28 . 5. 2011 Tříčlánkové vozy Fiat – Savigliano s nesymetrickým čelem byly dodány v letech 1976-1977 v počtu sto kusů. Některé mají novou elektrickou výzbroj a klimatizaci (poznají se dle některých zaslepených oken - foto vpravo).

Eurotram - Milano 27 . 5. 2011 Eurotram - Milano 27 . 5. 2011 První nízkopodlažní tramvaje jsou sedmičlánkvé Eurotram výrobce ADtranz. Dodávány byly v letech 1999 - 2000 a bohužel zejména jejich zadní články jsou již řádně "vybydlené" od vandalů. Nasazovány jsou zřejmě jen na lince č. 15.

Nejnovější nízkopodlažní tramvaje dodávané od roku 2002 jsou Sirio (AnsaldoBreda). Sedmičlánkvé (35m) jsou v zelenošedám nátěru a pětičlánkové (24m) pak v žluto-krémovém.

Sedmičlánkvoé Sirio - Milano 27. 5. 2011 Pětičlánkvé Sirio - Milano 28. 5. 2011 Pětičlánková Siria na konečné linky č. 9 - Milano 26. 5. 2011 Milano 26. 5. 2011

Další navštívené italské tramvajové provozy

 

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz