Izmirská provincie je území v Turecku, do něhož spadá také aglomerace města Izmir. V provincii žije cca 4 miliony lidí. Psát o tramvajích ve městě Izmir by bylo tak nepřesné, neboť jednotlivá města v provincii na sebe navazují a tramvaj
nejezdí pouze ve městě Izmir.
První tramvaje byly v Izmiru provozovány již v letech 1890 - 1956. O návratu tramvají se začíná pak jednat v roce 2009. Stavba prvních úseků pak začíná v roce 2015. První úseky současného moderního tramvajového provozu byly otevřeny v roce 2017.
Dnes jsou v provincii v provozu tři linky a jeden krátký pendl k vozovně.
Tramvaje jsou provozovány na dvou oddělených sítích. Na jižní straně zálivu, je v provozu linka T2 (Konak) v délce 8,8 km. Na opačném břehu, tedy na severní straně zálivu,
jsou pak provozovány linky T1 (Karsiyaka) s délkou 12,6km a T3 (okružní linka Cigli) o délce 12km.
Vozový park je tvořen tramvajemi Hyundai Rotem vyrobenými v roce 2016. Jde o nízkopodlažní pětičlánkové vozy se třemi pevnými podvozky. Původně byly tramvaje dodány v bílé barvě se světle modrými pruhy kolem oken, ale dnes mají všechny
vozy různobarevné reklamní polepy.
Pro úhradu jízdného je potřeba zakoupit místní čipovou dopravní kartu a nabít na ní kredit. Ten pak lze využívat nejen na tramvaje a metro, ale také na příměstskou železniční linku (např. pro cestu na letiště), ale také pro trajekty přes záliv.
Právě pro cestu od jednoho tramvajového provozu k druhému lze použít buď trajekt a nebo železniční linku.
V Izmiru je provozována také jedna linka metra. První úsek byl otevřen v roce 2000, dnes má linka již 27km a je na ní 24 stanic. V provozu jsou nasazovány desetivozové soupravy.