Innsbruck (2003, 2011)

Čilý cyklistický a tramvajový provoz v innsbrucku 26. 7. 2003 Innsbruck - 29. 8. 2002 Přesto, že se jedná o město uprostřed hor, uvidíte zde mnoho cyklistů a je zde o ně i dobře postaráno. Samozřejmostí jsou cyklistické stezky, ale i přeprava kol v tramvajích. Městskou dopravu v Innsbrucku zajišťují tramvaje a autobusy a Innsbruck - společná zastávka pro tramvaj i trolejbus 29. 8. 2002 Historická souprava 26. 7. 2003 do roku 2007 to byly i trolejbusy (viz. dvě fotografie vpravo). I dnes lze po městě najít mnoho úseků trolejbusových tratí. Snášeny jsou zřejmě jen při probíhajících úpravách tramvajového trolejového vedení, či jiných rekonstrukcích ulic. V některých ulicích by tedy člověk stále věřil, že mu může přijet trolejbus.

Tramvajová doprava je provozována na dvou městských linkách (č. 2 a 3) a jedné příměstské lince vedené do Igls (č. 6).

Innsbruck 29. 8. 2002 Innsbruck 29. 8. 2002 Innsbruck 29. 8. 2002 Innsbruck 29. 8. 2002

Konečná horské linky STB ve středisku Fulpmes 26. 7. 2003 Nádherná je pak čtvrtá linka označené STB - Stubaitalbahn (dříve samostatný systém), stoupající přes několik vesniček, kličkující přes tunely a mosty s vyhlídkou na nádherné alpské scenérie, až do horského střediska Fulpmes. Jízda bez městkého úseku v Innsbrucku, tedy od vozovny a muzea tramvají do Fulpmes trvá 45 minut a je velkým zážitkem.

První tunel kousek nad innsbruckem na Stubaitalbahn 29. 8. 2002 Tramvaj (Stubaltabahn) na konečné Fulpmes 26. 7. 2003 Míjení dvou vozů Stubaitalbahn 26. 7. 2003 Trať Stubaitalbahn - linky STB - kroutící se mezi středisky Telfes a Fuplmes 26. 7. 2003

FLEXITY Outlook na konečné linky č. 3 Amras 20. 5. 2011 FLEXITY Outlook v centru města 20. 5. 2011 Od roku 2007 jsou do Innsbrucku dodávány nové 100% nízkopodlažní tramvaje FLEXITY Outlook od výrobce Bombardier. Postupně bylo dodáno 32 těchto obousměrných klimatizovaných vozů, které tak nahradily všechny starší vozy. V městském provozu jsou nízkopodlažní tramvaje zcela jistě přínosem, avšak na klikatou horskou linku STB se tyto vozy s pevnými podvozky příliš nehodí. Staré elegantní tramvaje zdejší nádhernou trať plnou obloučků projížděly plynule a rychleji.

FLEXITY Outlook na konečné horské linky ve středisku Fulpmes 20. 5. 2011 FLEXITY Outlook na horské lince STB 20. 5. 2011 FLEXITY Outlook na horské lince STB 20. 5. 2011 FLEXITY Outlook na horské lince STB 20. 5. 2011

Tramvaj linky č. 6 právě projela smyčkou v Igls 26. 7. 2003 Nízkopodlažní obousměrné vozy příliš skřípaly a smyčkou v Igls již neprojíždí 20. 5. 2011 Ne právě ideální jízdní vlastnosti nových vozů dokládá i konečná linky č. 6 v Igls. Jednokolejná příměstská linka je v Igls ukončena klasickou smyčkou. Zatím co staré tramvaje se na ní běžně otáčely, po dodání nových vozů si místní občané stěžovali na jejich hluk ve smyčce (vozy více vrzaly) a tak se smyčka přestala v pravidelném provozu používat a u nových vozů se i zde začala využívat jejich obousměrnost, kdy si řidič musí přejít na druhé stanoviště a jedou zpět. Smyčka však fyzicky zůstává a je využívána při příležitostných jízdách historických souprav.

Stavba nové tramvajové trati v Innsbrucku 20. 5. 2011 Stavba nové tramvajové trati na mostě přes Inn 19. 5. 2011 Abychom nekončili negativně tak na závěr je nutné se zmínit, že v Innsbrucku počítají s rozšiřováním tramvajové dopravy. Ve stavbě je prodloužení linky č. 3, která se nyní v centru otáčí blokově a po dokončení zamíří po nové trati přes most přes řeku Inn, tedy směrem jakým dříve jezdil trolejbus.

Další navštívené rakouské tramvajové provozy

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz