Chemnitz

V bývalém Karl Marx Stadtu je provozováno pět denních tramvajových linek (1, 2, 4, 5, 6,), které se v centru křižují na Zentralhaltestelle. Vypravovány jsou na ně hlavně nové vozy Variobahn. My jsme si je nazvali poněkud hanlivě "krabice", ale svezení v nich je velmi pěkné, tiché a stejně jako v Drážďanech, jsme si znovu kladli otázku, jak je to možné ve srovnání např. s Astrou. Popis vozu Variobahn je zde.

Zentralhaltestelle - Chemnitz 13. 7. 2002 Variobahn s reklamou v centru Chemnitz 13. 7. 2002 Zentralhaltestelle - Chemnitz 5. 8. 2001 Centrum města Chemnitz 5. 8. 2001

Kromě Variobahnů, zde jezdí také třívozové soupravy T3D. Jsou už ale značně předělané a modernizované, takže klasickou Tétrojku příliš nepřipomínají. Soupravy jsou složeny ze dvou vozů T3 a jednoho vlečného vozu B3. O víkendu v létě 2005 jsme je v provozu již neviděli, ale ve vozovně několik souprav stálo, takže v pracovní dny ještě pravděpodobně jezdí.

Konečná Hutholz s oběma typy místních tramvají - Chemnitz 13. 7. 2002 Konečná Schönau - za povšimnutí stojí ukázkový přestup na autobus - Chemnitz 13. 7. 2002 Souprava T3+T3+B3 jede z Bernsdorfu - Chemnitz 13. 7. 2002 Zentralhaltestelle - Chemnitz 5. 8. 2001

Historický vůz T3 č. 401 v zastávce Roter Turm - Chemnitz 13. 7. 2002 Odstavené nepoužívané vozy T3 ve vozovně Altchemnitz 13. 7. 2002 Přesto, že v pravidelném provozu se původní červené vozy T3 již nevyskytují, měli jsme možnost se s nimi setkat a věřte nebo ne, ale udělaly nám velikou radost. Městem totiž projížděl historický vůz T3 č. 401. Fotografie vpravo pak ukazuje vyřazené vozy T3 na odstavné ploše vozovny Altchemnitz v létě 2002. V současné době již zde nejsou a kde skončily mi není známo.

Variobahn v červeném provedení, tedy v budoucnu určený na meziměstkou linku, přijíždí na konečnou Hutholz 13. 7. 2002 InteriérVariobahnu na meziměstké lince do Stollbergu 14. 8. 2005 Čtyři vozy Variobahn v tomto červeném provedení jezdí od 15. 12. 2002 po nové, z železnice přestavěné, trati do asi 16km vzdáleného Stollbergu. Jedná se o jednokolejný nově opravený elektrifikovaný úsek. Tyto vozy v červeném provedení jsou upraveny i na vyšší rychlosti kolem 80km/hod, oproti vozům městským. My jsme se s nimi v létě 2002 mohli svézt ještě na městské lince č. 4.

Nyní již jsou nasazovány na linku označovanou 522 (podle čísla původní železniční trati) vedoucí od nádraží Chemnitz po tramvajových tratích přes centrální zastávku po trase linky č. 6 do do Altchemnitz a dále po jednokolejné bývalé železniční trati až do Stollbergu. Cestou nechybí ani krátký tunel a několik výhyben.

Městská tramvaj (v modrém nátěru) a příměstká tramvaj (červená) před nádražím v Chemnitz 14.8.2005 Příměstská tramvaj na cestě do Stollbergu přijíždí do centrální zastávky v Chemnitz 14. 8. 2005 Nádraží Stollberg s tramvají Variobahn 14. 8. 2005 Nádraží Stollberg s tramvají Variobahn 14. 8. 2005

Oficiální stránky: www.cvag.de/

 

Další navštívené německé tramvajové provozy

 

Úvodní stránka

© Jan Šlehofer

NAVRCHOLU.cz