HALBERSTADT leží na území bývalého východního něměcka a je nejsevernějším střediskem harcké oblasti, cca 60km od Magdeburku. Město si dodnes uchovává starobylý ráz. Tramvaje, respektive koňka se zde zde poprvé rozjela 28.06. 1887. Elektrická tramvaj ji následovala v roce 1903. Dnes má Halberstadt přibližně 40 000 obyvatel a provozovány jsou zde v pracovní dny dvě tramvajové linky (č. 1 a 2) doplněné neobvykle pouze o víkendu krátkou linkou č. 3. V centru města se tramvaje klikatí dlážděnými uličkami kolem starobilých hrázděných domů. Dodnes jsou zde i jednokolejné úseky. Intervaly na tramvajových linkách jsou v pracovní dny 15 minut, o víkendu i půl hodiny. Ještě v devadesátých letech zde jezdily v pravidelném provozu dvounápravové vozy Gotha a existovaly úvahy o zrušení provozu. V letech 1992 - 1994 byl obměněn vozový park nákupem kloubových vozů GT4 pocházejících ze Stuttgartu a Freiburgu. Tyto vozy pochází z roků výroby 1960 - 1965 a dosud spolehlivě slouží. Dokonce tak pohodlné polstrované sedačky bychom v dnešních moderních tramvajích marně hledali. Významná obměna vozového parku probíhá právě nyní, neboť vozy GT4 jsou nahrazovány nízkopodlažními Leolinery. Kromě vozů GT4 najdeme ve vozovně Halberstädter Verkehrs GmbH ještě několik historických vozů, včetně dvou "Kinderbahn" tedy dětských tramvají. V sobotu 14. 10. 2006 proběhl v Halberstadtu den otevřených dveří ve vozovně dopravního podniku. Zde byl představen první nový nízkopodlažní vůz Leoliner, který byl již také prezentován na letošním Innotransu v Berlíně. Jedná se o dvoučlánkovou tramvaj se třemi otočnými podvozky z nichž jsou krajní dva hnané. Kromě prohlídky vozovny a vystavených vozidel byl pro návštěvníky připraven kulturní program a nechyběly samozřejmě jízdy historických vozidel. Obrovský zájem byl i o jízdy novým Leolinerem. My jsem ale dali přednost svezení se spíše historickými vozy, či i dosud provozovanými tramvajemi GT4, neboť se s nimi zde již brzy v běžném provozu nesvezeme. Návštěvníci si měli možnost zakoupit také knihy či pohlednice s tématem tramvají. xxx155 1960 - Esslingen/Kiepe Gt4 ER (jednosměrný) - 1992 ex Stuttgart 551 xxx156 1960 - Esslingen/Kiepe Gt4 ER (jednosměrný) - 1992 ex Stuttgart 550 xxx159 1960 - Esslingen/Kiepe Gt4 ER (jednosměrný) - 1994 ex Stuttgart 564 xxx160 1960 - Esslingen/Kiepe Gt4 ER (jednosměrný) - 1994 ex Stuttgart 560 xxx161 1962 - Esslingen/SSW Gt4 ZR (obousměrný) - 1994 ex Freiburg 105 xxx162 1966 - Esslingen/SSW Gt4 ZR (obousměrný) - 1994 ex Freiburg 113 xxx163 1967 - Rastatt/SSW Gt4 ZR (obousměrný) - 1994 ex Freiburg 115 xxx164 1962 - Esslingen/SSW Gt4 ZR (obousměrný) - 1994 ex Freiburg 106 ???166 1962 - Esslingen/SSW Gt4 ZR (obousměrný) - 1997 ex Freiburg 104 - 2006 Umbau zu Kinderstraßenbahn xxx167 1965 - Esslingen/SSW Gt4 ZR (obousměrný) - 2003 ex Nordhausen 91 (1994 ex Freiburg 110) xxx168 1965 - Esslingen/SSW Gt4 ZR (obousměrný) - 2003 ex Nordhausen 92 (1994 ex Freiburg 111) 39 1960 Gotha/LEW T57E, ER (ex ZR) vlek 61 1969 Gotha ER, B2-64 30 1966 Gotha/LEW ER, T2/62 1996 ex 30 II „Kinderbahn" 31 1939 Ammendorf/AEG - po nehodě 36 1956 Gotha/LEW ZR, Lowa, ET54 29 II pomník